Roy Verduyn (Omwerven): ‘Trigger latent werkzoekenden in de zomer!’
Omwerven - Spijkenisse
Misschien vraag je je af of je in de zomermaanden wel moet doorgaan met het werven van personeel. ‘Dat is een vraag die Omwerven in deze tijd van meer klanten krijgt’, vertelt Roy Verduyn. ‘Wij raden zeker aan om door te gaan met werven, of om juist nu een social mediacampagne op te starten. Tijdens de vakantieperiode hebben mensen een ander ritme en hebben ze tijd om vaker even hun telefoon te pakken om ontspannen op Facebook of Instagram te scrollen. Als jij in deze tijd jouw bedrijf en je vacature zichtbaar maakt, bereik je juist deze vakantiegangers. Onder hen zit een grote groep latent werkzoekenden. Dit is dus dé tijd om hen te targetten.’
Latent werkzoekenden zijn niet actief op zoek naar ander werk, maar staan wel open voor een nieuwe baan. ‘Soms weten ze zelf niet eens dat ze klaar zijn voor een nieuwe stap in hun carrière. Deze groep potentiële kandidaten is groot en bevat dus veel mogelijkheden om de perfecte kandidaat voor jouw vacature te werven. Je bereikt deze niet-actief werkzoekenden vooral door zelf actief te werven via vacature-marketing. En dat kan gewoon terwijl jij in je hangmat ligt. Omwerven bereikt latent werkzoekenden via gerichte, datagestuurde advertenties op sociale media. Wij zorgen met social mediacampagnes dat je bedrijf en je vacature goed zichtbaar zijn bij precies de juiste doelgroep op Facebook en Instagram. Met een trigger, zoals een sfeervolle foto van je bedrijf of een interessante vacaturetitel. Zo wordt zelfs de latent werkzoekende geprikkeld om verder te klikken.’
Ook jobmarketing is een belangrijke factor bij het vinden van nieuwe collega’s. Omwerven helpt je organisatie om een positief beeld te verspreiden op social media. Zogenaamde employer branding. Roy: ‘Zelfs als een latent werkzoekende niet meteen solliciteert, blijft jouw bedrijf onbewust wel in zijn of haar achterhoofd aanwezig. Zo bereik je op den duur ook deze grote groep potentiële kandidaten.’
Omwerven garandeert maandelijks minimaal 250 ‘passende’ kandidaten die je vacaturepagina bezoeken. Hier krijg je zelfs ‘niet goed geld terug garantie’ op. Omwerven laat je graag geheel vrijblijvend zien hoe je meer interessante kandidaten kunt werven, tegen veel lagere kosten dan via een standaard recruitmentbureau. Vraag de werkwijze aan.
Foto: Deposit Photo’s