Robbert Jan Doorenbos: ‘SIZO Identity gaat voor groen’
SIZO Group - Capelle a/d IJssel
Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent dat er nieuwe doelen worden gesteld. Voor SIZO Identity van Robbert Jan Doorenbos ligt de focus vanaf het nieuwe jaar op verduurzamen. Een onderwerp dat in het dagelijks leven niet meer is weg te denken.
Het bewustzijn rondom duurzaamheid, verantwoord ondernemen en CO2 footprint en de impact die de bedrijfsvoering heeft op het milieu, is iets dat ook geldt voor SIZO Identity. Zeker als het gaat om textiel: een veel besproken onderwerp met betrekking tot de mens en de aarde.
Textiel is na olie de grootste vervuiler. Een goede reden voor SIZO Identity om samen met leveranciers en klanten te zoeken naar verbeteringen op basis van het sociale, ethische en milieu aspect.
Samenwerkingen met milieubewuste bedrijven is het resultaat. Zo werkt SIZO met Neutral®, gevestigd in Kopenhagen, die haar werkzaamheden baseert op de hoogste sociale, ethische en milieucriteria voor kledingproductie. Neutral® heeft de hoogst haalbare certificaten gekregen voor de productie.
Een ander voorbeeld van zo’n samenwerking is Interall Group. Zij produceren creatieve en effectieve promotionele producten met een Europese twist. Dit doen ze door middel van afvalmateriaal, zoals koffiedik die ze om weten te toveren tot een pen.
Kijk voor meer informatie over de verduurzaming van SIZO identity hier