Pieter van der Ree (Maarten Autolease): ‘Wij hebben ons staande gehouden, maar er is wel veel veranderd’
Maas-De Koning - Capelle aan den IJssel
‘Een nieuwe uitstraling, nieuwe website en logo’s, actiever met social media. Eigenlijk hebben we alles gemoderniseerd sinds M. de Koning Autolease in juli verder is gegaan onder de nieuwe naam Maarten Autolease’, zegt directeur Pieter van der Ree. ‘Verder houden we vast aan waar wij al jaren goed in zijn, persoonlijke betrokkenheid bij onze klanten door ze te helpen met hun mobiliteitsvraag en te zoeken naar oplossingen. In goede en slechte tijden.’
Van der Ree doelt op de onzekere coronaperiode, ook voor de autobranche. ‘Ik kan gelukkig zeggen dat wij ons bedrijf draaiende hebben kunnen houden, maar er is wel het een en ander veranderd. Shortlease is enorm populair geworden sinds mensen veel meer thuis zijn gaan werken. Dus kortere flexibele contracten, daar is steeds meer vraag naar. Daar spelen wij op in. Wij hebben onze verhuurvloot uitgebreid met extra auto’s en zullen hier ook in 2022 meegroeien met de stijgende behoefte aan tijdelijke mobiliteit.’
Bij Maarten Autolease (vernoemd naar oprichter Maarten de Koning) kan de klant overigens terecht voor alle automerken. ‘Veel mensen denken vanwege het dealerbedrijf alleen aan de merken Volkswagen en Audi, maar wij hebben een universele missie’, vertelt Van der Ree. ‘Wij zijn de multimerk mobiliteitsaanbieder van de regio, dat dragen wij nu ook meer uit. Lease-a-bike is daar trouwens een goed voorbeeld van. Mensen komen niet altijd met een autopet op bij ons langs. Klanten weten ons ook steeds beter te vinden als het gaat om andere oplossingen zoals lease-fietsen, laad-abonnementen of autoverhuur. Onze slogan voor alle vragen rondom mobiliteit is dan ook niet voor niets – Vraag het Maarten.’