‘Onze verkeersregelaars leiden alle Sparta-evenementen vanaf nu in goede banen’
FlexxGroup B.V. - Rotterdam
FlexxGroup timmert goed aan de weg. Sinds het nieuwe voetbalseizoen is de specialist in flexibele arbeid de nieuwe vaste partner van Sparta voor de inzet van verkeersregelaars. Van wedstrijden tot evenementen. Commercieel directeur Leonard de Lange vertelt enthousiast: ‘Een mooie deal die via onze operationeel coördinator Godert Meertens tot stand kwam. Hij was in een vorig leven verantwoordelijk voor de stewarding bij zowel Feyenoord als ADO. Zo is het balletje gaan rollen.’
Het voorzien in verkeersregelaars vormt sinds 2016 een van de prominente pijlers van de FlexxGroup. Wat is in deze branche precies hun kracht? Leonard: ‘Persoonlijke aandacht voor onze medewerkers in het algemeen. En de motivatie en betrouwbaarheid van onze verkeersregelaars in het bijzonder. We hebben een poule van circa 90 verkeersregelaars. Mannen, vrouwen, parttime, fulltime, studenten, senioren, de jongste 18, de oudste 74 jaar, mensen met allerlei achtergronden. Toch vormen ze samen een solide groep. Dat is voor ons leidend, omdat we onze klanten 24/7 van dienst zijn. Onze strenge selectie begint al aan de voordeur. Vervolgens krijgt iedereen een goede interne opleiding tot verkeersregelaar, VCA voor veilig en gezond werken, en een training agressiehantering. Daar krijgt een verkeersregelaar helaas ook mee te maken. We leveren onze verkeersregelaars aan bouw- en infrabedrijven, gemeenten en grootschalige evenementen.’
Gunning bij Friends
De verkeersregelaars van FlexxGroup kwamen ook in actie bij de recente festiviteiten van een andere Friend in Business. De Van der Ent Group vierde onlangs haar 100-jarige bestaan. Leonard: ‘Dat was een groots feest. Christiaan van der Ent heb ik via Friends in Business leren kennen. Ook bij het 75-jarig bestaan van Autobedrijf Ames waren we present. Ames ken ik goed, want zij leveren onze bedrijfsauto’s. Beide bedrijven mogen trots zijn op hun jubileum. Het vieren waard. Mooi dat FlexxGroup kon bijdragen om alles goed te laten verlopen.’
Lees ook: Nagenieten van 100-jarig jubileum
TikTok-dansje? Ondanks de perikelen op de arbeidsmark lukt het FlexxGroup vrij goed de juiste mensen aan te blijven trekken. ‘Bij onze interne marketingafdeling ligt de focus op werving van personeel voor ons brede scala aan branches. Van winkelpersoneel tot logistiek. Van horeca tot chauffeursdiensten. Dat betekent dat we vol inzetten op social media. En dat werkt. Zolang ze me niet vragen een dansje op TikTok te doen, vind ik alles best’, aldus een lachende Leonard.