Jimmy Karaaslan (Misura Sartoria): ‘Mijn streven naar perfectie is vermoeiend’
11-05-22
Misura Sartoria staat in het nieuwe magazine van Friends in Business. Eigenaar Jimmy Karaaslan vertelt onder meer over de campagneshoot op het Italiaanse Comomeer, die het bedrijf hield voor de nieuwe lente- en zomercollectie.
Het was de eerste keer dat Misura Sartoria een shoot hield in het buitenland. Dat kon maar op één plek zijn, vertelt Jimmy in het magazine. ‘Ik ben gecharmeerd van het Comomeer. Een prachtige plek, met onder meer het plaatsje Bellagio. Je proeft daar in alles de sprezzatura. Dat is de manier waarop Italianen hun kleding dragen en hun leven leiden. Je kunt het omschrijven als losheid, nonchalance. Maar wel het soort nonchalance waar goed over is nagedacht.’
Kapot
Voor Jimmy moet elk detail kloppen. Tijdens de draaidagen zat hij er dan ook ‘bo-ven-op’. ‘Ik heb flink geïnvesteerd. Videograaf, fotograaf, modellen, villa aan het meer. Dan moet alles kloppen. Het slagen van zo’n shoot zit ‘m in één specifieke houding van een model. Ik heb dat precies in gedachten. Zo móet het dan ook worden. Dus zeg ik: schiet deze eens van links. Soms kan ik geïrriteerd raken. “Pak ‘m nou eens effe van deze kant!” Vermoeiend hoor. Voor mezelf en voor anderen. Al weet iedereen dat het niet persoonlijk bedoeld is. Ik ben ontzettend loyaal aan de vakmensen met wie ik werk. Na de shoot is alles weer goed. Maar zelf was ik na die dagen kapót.’
Zijn streven naar perfectie zorgt er wel voor dat Misura Sartoria al tien jaar bestaat, drie vestigingen heeft en alleen maar positieve reviews krijgt. Ook daarover vertelt Jimmy in nummer 132 van Friends in Business. Het magazine wordt op maandag 23 mei feestelijk gepresenteerd in het Zalmhuis.