Ireen Wüst inspireert medewerkers Daikin Nederland het beste uit zichzelf te halen
Daikin Nederland - Capelle aan den IJssel
Zesvoudig Olympisch kampioene Ireen Wüst en Daikin Nederland, marktleider op het gebied van onder meer airconditioning en warmtepompen én hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Schaatsrijders Bond (KNSB), gaan een samenwerking aan voor een arbeidsmarktcampagne die Daikin als werkgever op de kaart zet.
Na haar imposante sportcarrière zal Wüst zowel nieuwe als bestaande medewerkers van Daikin inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Volgens Wüst is het cruciaal om te leren hoe je als professional omgaat met tegenslagen en overwinningen én dat je met plezier gaat voor topkwaliteit. De samenwerking gaat deze maand van start met een arbeidsmarktcampagne ‘Haal het beste uit jezelf in het topklimaat van Daikin’. Dat is ook het moment waarop Wüst deze nieuwe stap naar een maatschappelijke carrière bekend maakt.
Daikin, sinds 2018 hoofdsponsor van schaatsend Nederland, maakte de afgelopen vijf jaar een enorme ontwikkeling door. Een van de grootste uitdagingen waar het bedrijf nu voor staat, is het uitbouwen van de interne organisatie, zodat de groei kan worden voortgezet. Edwin Hoogerwerf, Managing Director bij Daikin Nederland, heeft altijd de droom gehad om een topsporter binnen zijn bedrijf te hebben: ‘Het lef dat je moet hebben om nieuwe stappen te zetten, het doorzettingsvermogen dat je nodig hebt om de top te bereiken, en het plezier waarmee je het beste uit jezelf en je team blijft halen. Deze topsportmentaliteit fascineert en inspireert mij enorm. Voor Daikin is dit echt het jaar van versterking en ik ben blij dat Ireen ons hierbij komt helpen.’
Wüst enthousiast
Wüst is ook enthousiast om in gesprek te gaan met de collega’s van Daikin: ‘Het was niet ingewikkeld om ja te zeggen tegen deze samenwerking. Het is voor mij heel belangrijk om ergens een gevoel bij te hebben. Daikin is vier jaar geleden in het schaatsen gestapt en dat voelde voor mij meteen goed en vertrouwd. De organisatie is super betrokken, ook als het even niet gaat. Mooi als een bedrijf dat kan uitstralen. Ik kijk er naar uit met mijn ervaring en kennis bij te dragen aan de doelstellingen van deze arbeidsmarktcampagne.’
Het startschot van de campagne wordt gegeven met een gesprek tussen Wüst en Hoogerwerf. In gesprekken met verschillende medewerkers van Daikin komt het verloop van hun carrière bij Daikin aan bod en leggen zij uit waarom zij zo graag bij Daikin werken. De campagne wordt via diverse mediakanalen gedeeld met een breed publiek. Op deze manier probeert Daikin op een unieke wijze nieuwe en bestaande medewerkers te inspireren.
Foto: Daikin Nederland