Internationale erkenning voor ticketingplatform Tymes4 van Ormer ICT
Ormer ICT - Schiedam
Mooie waardering voor Ormer ICT: haar voetbalticketingplatform Tymes4 is genomineerd voor een Disruptor Award bij de Ticketing Business Awards 2025. Deze prestigieuze prijzen worden 29 april uitgereikt tijdens het Ticketing Business Forum in Manchester.
‘We zijn heel blij met deze nominatie’, zegt Frank van Eijsden, directeur van Ormer ICT Software Development. ‘Ticketing Business Forum is een prestigieus congres voor de complete Europese ticketingbusiness, waar alle grote bedrijven uit onze branche aanwezig zijn. Er wordt veel inhoudelijke kennis gedeeld en daarnaast worden er altijd awards uitgereikt in diverse categorieën. Deze nominatie zien we als een enorme waardering voor de stappen die we de afgelopen jaren hebben gezet.’
Van 10% naar 70% marktaandeel
Tymes4 is genomineerd voor de Disruptor Award. ‘De nominatie bewijst dat we de Nederlandse voetbalticketingwereld echt hebben veranderd in de afgelopen jaren. We bestaan nu vijf jaar en 70 procent van de Nederlandse betaald voetbalclubs is klant van ons. Vier jaar geleden was dat nog maar 10 procent. Ik ken geen andere partijen in Europa die zonder gecentraliseerde aanbesteding in zo’n korte tijd zo’n groot marktaandeel hebben verworven’, aldus Frank, die 12 jaar werkte op de ticketingafdeling van Feyenoord Rotterdam, de club die als eerste met Tymes4 ging werken.
Uitsluitend voetbal
Het geheim van Tymes4? Frank: ‘Dat we ons volledig op voetbal richten. Dus niet op andere sporten of andere evenementen, zoals veel andere ticketingpartijen doen. Onze softwareoplossing is volledig ingericht op de uitdagingen waarmee Nederlandse voetbalclubs te maken hebben. We weten dat voetbalclubs behoefte hebben aan een gebruiksvriendelijk en allesomvattend ticketingsysteem. Geen enkele leverancier bood de software en service gericht op de eisen van voetbalorganisaties. Ormer ICT is in dat gat gesprongen met het ontwikkelen van Tymes4.’
Platform continu doorontwikkelen
Tymes4 is een software as a service (SAAS) platform, waarbij fan engagement, efficiëntie, toegang tot data en omzetverhoging centraal staan. De clubs zijn intensief betrokken bij de doorontwikkeling van het platform. ‘Daardoor voldoet het platform aan de eisen van de clubs. Bij voetbalclubs heb je veel terugkerende bezoekers, die in een bepaalde loyaliteitsvolgorde kaartjes moeten kunnen kopen. Dat moet je goed inregelen. Maar we gaan nog veel verder en dieper. Denk aan de mogelijkheid om een seizoenkaart met automatische incasso te betalen. Waarbij je wanbetalers van het seizoen ervoor wél direct laat betalen. Op dat detailniveau willen clubs werken. Wij gaan daar in mee.’
Internationale ambities
Nu een groot deel van de Nederlandse markt is veroverd, kijkt Ormer ICT ook over de grens. ‘Met name Duitsland en Frankrijk zijn interessant’, zegt Frank. ‘Vanwege de grootte van het voetbal en de betrokkenheid van de supporters in die landen. Uitstapjes naar substantieel kleinere sporten of bijvoorbeeld evenementen maken we niet. We blijven ons puur op het voetbal richten en willen daar nóg beter in worden. Als we die award winnen, zou dat onze naamsbekendheid in Europa veel goed doen. Al zijn we ook al erg blij met de nominatie.’