‘IK GÁ GEWOON!’
Dutchtainer - Barendrecht
Isabelle Schrage is het nieuwe gezicht van Dutchtainer
De 26-jarige Isabelle Schrage krijgt het volste vertrouwen om het succes van Dutchtainer, gespecialiseerd in de verhuur en verkoop van containermodificaties, uit te bouwen. ‘Het voelt echt alsof Dutchtainer mijn eigen toko is.’
In het diepe
‘Weet je hoe het voelt? Alsof ik in het diepe ben gegooid. Sinds september 2022 ben ik betrokken bij Dutchtainer. Ik was direct enthousiast; ik geloof oprecht in onze producten en in de trend om zeecontainers voor veel meer dingen te gebruiken dan alleen vervoer. Björn Verseput, tot dat moment het gezicht van Dutchtainer, ging meer op de achtergrond werken, in een strategische rol. Toen werd ik verantwoordelijk voor de dagelijkse zaken. Dat is me een beetje overkomen, al had ik natuurlijk nee kunnen zeggen. Maar ik zag dit vooral als een enorme kans.’
Italiaanse delicatessenwinkel
‘Vroeger had ik altijd al ideeën om een eigen bedrijfje te starten. Een Italiaanse delicatessenwinkel, een bakkerij, een sportschool… het is allemaal door mijn hoofd gegaan. Ik vind namelijk veel leuk en interessant. Daarom heb ik ook International Business Management gestudeerd, een superbrede studie. Uiteindelijk heb ik eerst een jaar als communicatiespecialist gewerkt. Die werkzaamheden vond ik te eenzijdig. Bij Dutchtainer is het veel afwisselender en veelzijdiger. Ik ben hier bezig met productontwikkeling, maar ook met klantcontact, marketing en inkoop. Als ik naar huis rijd, denk ik nooit: wat heb ik vandaag nou eigenlijk gedaan? Elke dag is boeiend.’
Eigen toko
‘Van Björn en de aandeelhouders voel ik enorm veel vertrouwen. Ik krijg de vrijheid om de dingen te doen op een manier waarvan ik denk dat het goed is voor Dutchtainer. Het voelt echt alsof Dutchtainer mijn eigen toko is. Dat past bij mij. Ik zou het minder fijn vinden als er continu op mijn vingers gekeken zou worden.’
Nieuwe koers
‘Onder mijn leiding is Dutchtainer een andere weg ingeslagen. Waar we ons voorheen ook richtten op particulieren – onder meer met containerzwembaden en tuinhuisjes – wil ik me volledig focussen op de B2B-markt. Die beslissing baseerde ik op de aanvragen die we binnenkregen, op wat ik in mijn omgeving zag en op een marktanalyse. Natuurlijk was het spannend om een andere weg in te slaan. Soms denk ik: kan ik dit wel? Gaat het me wel lukken? Dat zijn gezonde, menselijke gedachten. Als ik dan weer bedenk dat ik het volste vertrouwen heb gekregen om het succes van Dutchtainer uit te bouwen, dan ga ik er vol voor. Weloverwogen, dat wel, maar ik gá gewoon.’
Buitenlandse lessen
‘Ik ben dus vooral een aanpakker, iemand die beslissingen durft te nemen en vaak uit zichzelf in het diepe springt. Zo heb ik na mijn middelbare school, ik was net achttien, bijna een jaar lang gestudeerd in Engeland. Tijdens mijn hbo-studie heb ik in Italië en Chili gewoond. Toen ik daar kwam, sprak ik de taal niet en kende ik niemand. Dat kun je in zekere zin vergelijken met mijn beginsituatie bij Dutchtainer. Mijn ervaring in het buitenland is heel goed geweest voor mijn ontwikkeling. Daar profiteer ik nu van. En dat het bij Dutchtainer ook gaat goedkomen, daar ben ik van overtuigd.’
Container als fietsenstalling
‘De zomer is vooral het seizoen van de verkoop- en bar-units, maar we gaan ook gewoon door met de verkoop van kantoor- en opslagunits. Ik verwacht ook veel van de zeecontainers die we hebben omgebouwd tot fietsenstalling. Die richten we in met verlichting, oplaadpunten voor elektrische fietsen, een oprijplaat en de mogelijkheid tot afsluiting. Van scholen tot bedrijven, overal zijn fietsenstallingen nodig. Dan is een zeecontainer wel een heel stoere en robuuste oplossing. Een duurzame bovendien; containers gaan lang mee en zijn niet kapot te krijgen.’
Ik ben een aanpakker, iemand die beslissingen durft te nemen