Blog Wim Milder (Axoft IT & Telecom): ISO 9001:2015-certificering, dit betekent het voor u als klant
Axoft IT & Telecom - Rotterdam
Wanneer bent u als klant nu écht goed geholpen? De juiste IT is belangrijk, uw totaalervaring als klant echter nóg belangrijker. Daarom laten we bij Axoft onze gehele dienstverlening extern toetsen aan strenge internationale ISO-normen. Wim Milder van partner Axoft IT & Telecom vertelt wat ISO precies is, waarom we dat doen en welke voordelen dit voor u oplevert.
Wat is ISO?
ISO is een organisatie die kwaliteitsnormen vaststelt. Deze normen zijn internationaal erkend en dienen als graadmeter voor de kwaliteit van processen. Zo zijn er ISO-normen voor onder andere kwaliteitsmanagement, projectmanagement, informatiebeveiliging en mvo. Om voor zo’n ISO-certificering in aanmerking te komen, moeten organisaties aan kunnen tonen dat zij hun processen inrichten conform specifieke richtlijnen. De inspanningen worden jaarlijks gecertificeerd door een onafhankelijke instantie. Voldoen de processen aan de richtlijnen, dan ontvangt de organisatie een ISO-certificering.
Over welke ISO-certificering beschikt Axoft?
Axoft is ISO 9001:2015-gecertificeerd. Dit is de ISO-norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Deze certificering toont aan dat we streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening. Concreet betekent het dat we onze werkinstructies intern hebben vastgelegd, continu evalueren, aanscherpen en onder de aandacht van collega’s houden. Denk hierbij aan de manier waarop en de snelheid waarmee we klantverzoeken invullen en support verlenen. Door die te toetsen aan ISO-normen zien we ook waar we verbeteringen kunnen aanbrengen zodat we u nog beter kunnen ondersteunen.
Wat zijn uw voordelen van deze certificering?
Hoe dieper kwaliteitsmanagement is verweven in de kern van de organisatie, hoe klantgerichter de dienstverlening. Het resultaat hiervan is dat u profiteert van IT-ondersteuning die volledig om ú draait. Optimale kwaliteit is leidend tijdens iedere fase van uw vraagstuk, van advies tot support. U bent verzekerd van dienstverlening op basis van internationale standaarden, op maat verzorgd door een meedenkende IT-partner die aantoonbaar úw belang vooropstelt. Dat klinkt niet verkeerd, toch?
Waarom is dat juist nu zo belangrijk?
IT is steeds vaker een dienst in plaats van een stukje techniek. Sterker, het is tegenwoordig een cruciaal onderdeel van de organisatie. Alleen het leveren van techniek is dan ook allang niet meer voldoende. Het is juist de dienstverlening daaromheen – consultancy, klantgerichtheid, support – die het verschil maakt. Hoe kwaliteitsgerichter die dienstverlening is ingeregeld, hoe zorgelozer u werkt. De ISO 9001:2015-certificering toont aan dat we hiernaar streven bij alles wat we doen.
Ervaar het verschil met Axoft
Zo min mogelijk zorgen om uw IT – dat wilt u toch ook? Axoft maakt het mogelijk, met raad en daad. We spreken uw taal en vullen ieder vraagstuk klantgericht en volledig op maat in. U profiteert daardoor al snel van beheer- en kostenvoordelen dankzij onze klantgerichte dienstverlening. Neem vandaag nog contact op met onze specialisten.