BeGlobal: de onzichtbare link tussen merk en klant
BeGlobal - Waddinxveen
De IPPAG, de internationale groep waarin 33 leveranciers van product media samenwerken en waarvan BeGlobal exclusief voor Nederland lid is, heeft in enkele Europese landen een serie van tv-commercials uitgezonden om de power van product media onder de aandacht van adverteerders te brengen. De spots zijn onder meer via YouTube te bekijken.
De boodschap achter de commercials is dat het promotionele producten het enige mediumtype is dat de consumenten/doelgroepen iets tastbaars cadeau doen, en niet alleen maar om iets vragen. De IPPAG verwijst naar de Covid-19 pandemie die weer eens duidelijk heeft gemaakt wat belangrijk is in het leven: het hebben van familie en vrienden, zorg en aandacht dichtbij en voor elkaar ook waar het personeel en klanten betreft. Om in die situatie met een commerciële boodschap door te dringen en te overtuigen moeten adverteerders volgens de IPPAG meer op een emotionele en op een persoonlijke manier te werk gaan. En daar zijn product media juist uitermate geschikt voor.
Uniek en effectief
André Noordwijk (BeGlobal): 'Men moet de impact van promotionele producten niet onderschatten. Immers, wanneer een consument een promotioneel product krijgt, ontstaat er een onzichtbare link tussen het merk en de klant. Deze connectie is krachtig en daarmee onderscheiden product media zich duidelijk van andere media. Die eigenschap maakt ze zo uniek en daarmee ook effectief.'