AUTOHAAG ZEEUW MAAKT JE BLIJ!

13-11-18

Verkopen is zijn lust en zijn leven, vanwege het werken met mensen. Vandaar dat Imran Bhatti als manager fleetsales bij Autohaag Zeeuw helemaal op zijn plaats is: ‘Je hebt het in je… of niet, het moet wel echt uit je hart komen.’

Autohaag Zeeuw is in grootte de achtste dealerholding van Nederland met 23 vestigingen en 480 medewerkers. Oprichter Piet Zeeuw heeft zich op 1 juni van dit jaar terug-getrokken uit de directie. Zijn dochters Marie-Lise en Michèle hebben hem opgevolgd in het directieteam, samen met Marco Ligtelijn en Max van den Boogaart, onder leiding van 

CEO Jan Hofstede.

Met de merken Renault, Ford, Kia, Dacia en Nissan heeft het bedrijf voor elke particuliere en zakelijke rijder volop keuze. Daarnaast heeft Autohaag Zeeuw een eigen leasemaatschappij (Forward Lease), een verzekeringsmaatschappij (Assubliem), een verhuurbedrijf (AHZ Rent) en een schadebedrijf (AHZ Schade). 

Wij nodigen u van harte uit contact op te nemen met de collega’s van de afdeling Fleetsales voor het maken van een afspraak.
Telefoon: 088 – 055 39 95
E-mail: fleetsales@autohaagzeeuw.nl

Roots

‘Ik kom uit een Pakistaanse familie. Pakistanen zijn van oudsher handelaars. M’n ouders zijn als gastarbeiders naar Nederland gekomen, ik ben hier geboren. M’n vader heeft meerdere winkels gehad; daar heb ik toen ik jong was vaak meegewerkt. Verkopen zit dus waarschijnlijk in m’n genen. In 1999 ben ik begonnen als junior autoverkoper en ik heb de nodige opleidingen gevolgd. Sinds 2004 ben ik actief op de zakelijke markt. Heel dynamisch. Ik ga elke dag met volle passie naar mijn werk.’

Autohaag Zeeuw

‘In maart 2016 ben ik bij Autohaag Zeeuw begonnen. Ik werd gevraagd om de zakelijke markt afdeling op te tuigen. Een prachtige uitdaging. Ik kreeg de vrije hand, als het ware als ondernemer binnen het bedrijf. Ik rapporteer rechtstreeks aan Jan Hofstede, onze CEO.’

Van ZZP’er tot multinational

‘Met onze achtkoppige afdeling doen we tussen de 2.500 en 3.000 auto’s per jaar. Zelf ben ik veel op pad, mag ik het team managen, organisatie-structuur aanbrengen en het beleid uitstippelen. De markt en de (fiscale) regels veranderen continu. Daardoor moeten wij onszelf ook steeds vernieuwen om onze klanten optimaal te kunnen adviseren. Dat doen we merk-breed, bij de klant op locatie en in onze prachtige panden. Zowel de ZZP’er als de multinational mogen bij ons rekenen op totale ontzorging van hun mobiliteit.’ 

Ruimte

‘Bij Autohaag Zeeuw krijg je als medewerker de ruimte om jezelf en je talenten te ontwikkelen. Onze vijf kernwoorden zijn betrokken, deskundig, onderscheidend, ambitieus en geïnteresseerd. Daar worden mensen op geselecteerd, daar begint het mee. Onze pay-off is Maakt je blij! Daar is geen reclame- of marketingbureau aan te pas gekomen; we hebben een eigen marketingafdeling en bedenken alles zelf.’

Eén aanspreekpunt voor elke klant

‘We hebben een geweldig team. Ik heb bewust een aantal account-managers van buiten de autobranche aangenomen. Mensen met verschillende achtergronden en ervaring; die chemie werkt goed. De accountmanagers zijn voor zakelijke klanten het directe contact voor alle merken en producten. Zo heb je als klant één vast aanspreekpunt.’

Ontzorgen

‘Sterk punt van onze afdeling is de backoffice. Daar wordt enorm veel geregeld voor bedrijven, berijders, auto-inkopers, wagenpark-beheerders… Als ondernemer kan je veel zorgen hebben over je mobiliteitszaken en de planning daar omheen. De backoffice van Autohaag Zeeuw ontzorgt de klanten op hun specifieke wensen zodat wij de optimale service kunnen leveren. Ik hoor van onze klanten dat dit het verschil maakt.’

Tijd en energie voor de klant

‘Ja, naast de managementtaken ga ik zelf ook nog steeds naar klanten toe, en naar businessclubs waar we aan verbonden zijn. Dat zou ik niet willen missen. Verkopen gaat niet om het product op zich. Je kunt bij iedereen een auto kopen of een leasecontract afsluiten. Het gaat uiteindelijk om de relatie, om het vertrouwen. Als je er tijd en energie in steekt om de klant door en door te kennen, ben je beter in staat hem te helpen.’

Ruime keuze…

‘Onze showrooms verkopen elk hun eigen merk. Als zakelijke markt afdeling verkopen wij het merk Autohaag Zeeuw. Welke auto een bedrijf of berijder kiest, maakt mij niet uit. We zijn daar neutraal in en adviseren over mobiliteit in de breedste zin. Bijvoorbeeld over elektrisch vervoer, waarvoor bij bedrijven erg veel interesse is. Aangezien we ook een eigen leasemaatschappij, verzekeringsmaatschappij en verhuurbedrijf hebben, kunnen we totaaloplossingen verzorgen. Ondernemers willen vooral kostenbesparing en gemak.’

 

Meer nieuws