‘Ik doe mijn werk vanuit mijn hart’
Ampliar Uitzendbureau B.V. - Rotterdam
Annemarie van Hees is divisiemanager Zorg bij Ampliar Uitzendbureau. Door haar eerdere werk als kinder- en gezinscoach en haar studie Social Work aan de Hogeschool Rotterdam kwam ze een jaar geleden in contact met Ampliar, dé specialist op het gebied van social return. ‘Het aan een baan helpen en begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, is een mooie en dankbare uitdaging. Ik doe mijn werk vanuit mijn hart.’
‘De huidige krapte op de arbeidsmarkt heeft voor deze mensen absoluut voordelen’, vertelt Annemarie. ‘Stonden ze eerder echt aan de zijlijn, de enorme vraag creëert voor hen meer kansen. Bij Ampliar krijgen ze de mogelijkheid hun talenten te laten zien en zich verder te ontwikkelen. Wij bemiddelen vooral in sectoren als de zorg en de bouw, die veelal bij projecten een social return verplichting hebben. Maar in principe kunnen we binnen alle sectoren bemiddelen, en dat doen we ook.’
Annemarie vertegenwoordigde Ampliar in medio januari bij het ondernemersontbijt dat maandelijks als onderdeel van de campagne ‘Sander & de Hartenjagers’ wordt georganiseerd door WSP Rijnmond. ‘In het WTC was er een brunch voor werkgevers en potentiële werknemers om elkaar op een informele manier te ontmoeten, met als uiteindelijke doel een dienstverband aan te gaan. De opkomst van beide partijen was groot. Met zeker twee werkzoekenden gaan wij een vervolggesprek plannen. Uiteraard waren Sander de Kramer en Jurgen Raymann, die zich vooral richt op de werkzoekende 50-plusser, ook van de partij.’
In 2022 ging televisiemaker en bekende Rotterdammer Sander de Kramer de uitdaging aan om minimaal 100 werkgevers met een sociaal hart te vinden. De campagne ‘De 100 van Sander’ leverde maar liefst 116 werkgevers op. Meer dan 1.300 werkzoekenden vonden een baan. Een schitterend resultaat. Maar er zijn nog altijd te veel werkzoekenden in de regio Rijnmond. Daarom kreeg de campagne een vervolg: Sander & de Hartenjagers. Naast Sander zet de veelzijdige theater- en televisiemaker Jorgen Raymann zich in het bijzonder in voor de 50-plussers onder de werkzoekenden. Het doel is zoveel mogelijk bedrijven te stimuleren, mensen die nu niet aan het werk zijn om wat voor reden dan ook, een nieuwe start te geven door ze in dienst te nemen. ‘Ampliar Uitzendbureau werkt daar graag aan mee. Vanuit ons hart’, aldus Annemarie.