Ondernemerschap

Van KPMG naar Blis Digital: Ton van Dijk aangesteld als Business Innovation & Creative Lead

Blis Digital - Rotterdam

Blis Digital breidt haar Business Innovation & UX team verder uit en stelt Ton van Dijk aan als teamlead. Een win-winsituatie: voor Blis Digital was Ton de droomkandidaat en Ton was na ruim 15 jaar bij KPMG toe aan een nieuwe uitdaging. ‘Dit soort duizendpoten zijn zeldzaam in onze branche,’ zegt CEO Richard Schot.

Ton van Dijk en Blis Digital kennen elkaar al ruim tien jaar. ‘Als Head of Product, was ik bij KPMG onder andere verantwoordelijk voor de ontwikkeling van apps, voor zowel onze externe als interne klanten,’ vertelt Ton. ‘Blis Digital was een van de partijen waarmee wij veel samenwerkten. Om drie redenen: Blis Digital maakte concepten snel visueel aantrekkelijk, waardoor ik ze makkelijker kon verkopen aan onze opdrachtgevers. Daarnaast zijn hun mensen technisch supersterk. Tot slot wilde Blis Digital altijd mee ondernemen en risico dragen in de projecten. We hebben altijd prettig samengewerkt. Toen ze een teamlead zochten voor hun Business Innovation & UX team, was ik direct geïnteresseerd.’

Tekst gaat verder onder foto

Betere producten tegen lagere kosten
De komst van Ton past binnen de strategische koers die Blis Digital een aantal jaren geleden heeft ingezet. ‘Wat Ton zegt over ons, klopt. Creatives, tech talents & entrepeneurs zijn niet voor niets de woorden die we gebruiken om onszelf te typeren,’ zegt Richard Schot, CEO van Blis Digital. ‘We willen ons Business Innovation & UX team verder versterken, omdat we zien dat we daar veel toegevoegde waarde kunnen bieden aan onze klanten. We willen nog beter en proactiever meedenken over hun strategische doelen en uitdagingen en daar de juiste digitale oplossingen bij zoeken. Op de juiste manier en in één keer goed, met maximale value for money. Vaak gaat bij de ontwikkeling van software veel geld verloren, omdat klanten en softwareontwikkelaars elkaar onvoldoende begrijpen. Door aan de voorkant van onze projecten nauwer met onze klanten samen te werken en goed uit te denken hoe de oplossing moet gaan werken en eruit moet zien, kunnen we tegen lagere kosten betere producten maken.’

Zeldzame duizendpoot
Daarvoor is Ton de juiste man op de juiste plek, stelt Richard. ‘Vanuit Blis Digital hebben we altijd fijn met Ton samengewerkt. Hij heeft de ervaring vanuit de business en weet hoe processen werken binnen organisaties. Daarnaast heeft hij veel creativiteit en de capaciteiten om leiding te geven aan ons groeiende Business Innovation & UX team van inmiddels vijf mensen. Dit soort duizendpoten zijn zeldzaam in onze branche. Dat Ton toe was aan een nieuwe uitdaging, kwam goed uit. En gelukkig was dit ook bespreekbaar voor KPMG, dat een goede klant van ons blijft.’

Ideeën omzetten in digitale producten
‘Ik breng kennis en ervaring mee, maar kan nog genoeg leren. Daarom zie ik het als prachtige nieuwe uitdaging,’ zegt Ton. ‘Ik geloof in onze visie. We werken veel voor startups en scale-ups, maar ook voor innovatieteams van grote organisaties en ‘corporate startups’, die niet altijd heel ervaren product owners hebben en niet altijd goed weten welke kant ze op willen. Bij Blis Digital hebben we veel ervaring met het bedenken, ontwikkelen en lanceren van digitale producten. Wij weten welke uitdagingen daarbij komen kijken en hoe je die uitdagingen aangaat om kans op succes te vergroten. Samen met het team ga ik er alles aan doen om de businessdoelen van onze klanten te verwezenlijken. En om ideeën en kansen in de markt om te zetten in innovatieve digitale producten. Door goed naar elkaar te luisteren, onze creativiteit toe te passen en een goede sparringpartner te zijn, komen we tot de beste oplossingen.’

Bijrijdersstoel
‘We zeggen altijd dat we graag op de bijrijdersstoel zitten,’ voegt Richard toe. ‘Daarmee onderscheiden we ons echt ten opzichte van andere IT-dienstverleners, die vaak alleen developmentcapaciteit willen leveren en geen eigenaarschap durven te nemen voor het resultaat. Wij durven dat wel, omdat we heel goede mensen hebben. Daar ben ik trots op! Ik kijk dan ook met veel vertrouwen naar de toekomst, waarin we met ons Business Innovation & UX team  onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.’

Meer nieuws