Schouten Zekerheid fietst ruim 40.000 euro bij elkaar voor Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam
Schouten Zekerheid - Capelle aan den IJssel
De deelname van Schouten Zekerheid aan de HomeRide is een groot succes geworden. Zeventien medewerkers van de verzekeringsmakelaar zamelden afgelopen weekend een recordbedrag van € 40.874,- in. De opbrengst gaat naar het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam.
De HomeRide is een jaarlijks evenement, dat wordt georganiseerd door het Ronald McDonalds Kinderfonds. Sportievelingen gaan de uitdaging aan om in 24 uur 500 kilometer te fietsen. Het doel is om geld in te zamelen voor ouders met een ziek of zorgintensief kind, zodat zij in de buurt van hun kind kunnen overnachten als deze in het ziekenhuis ligt. Afgelopen zaterdag werd om 12.00 uur bij het SS Rotterdam het startschot gegeven door Robert ten Brink, ambassadeur van het Kinderfonds. Het team van Schouten Zekerheid bestond uit elf medewerkers die samen de 500 kilometer aflegden, terwijl zes begeleiders de route en wissels in de gaten hielden. Ondanks een aantal regenbuien en slaapgebrek arriveerde het team 24 uur later weer vol goede moed bij de finish.
681 nachtzoenen
‘We zijn al jaren zeer intensief betrokken bij het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam’, vertelt initiatiefnemer en directeur bij Schouten Zekerheid Wilco de Haan. ‘We hadden onszelf als doel gesteld om via de HomeRide minimaal 500 nachtzoenen voor dit Huis op te halen.’ Een nachtzoen staat voor één overnachting in een Ronald McDonald Huis. De kosten daarvoor zijn 75 euro, waarvan ouders zelf 15 euro betalen. De overige 60 euro wordt ook wel een nachtzoen genoemd. Uiteindelijk wist het Rotterdamse familiebedrijf ruim 681 nachtzoenen op te halen.
Wilco, zelf ook een van de fietsers: ‘We zijn super trots en vooral heel dankbaar dat we dit bedrag mochten overhandigen. Dt hadden we natuurlijk niet gekund zonder alle sponsors. En die waren er van groot tot klein: van collega’s die bonussen doneerden tot een pubquiz en een loterij. En van relaties van ons die een logo op ons shirt wilden sponsoren tot de kleine Jadi uit Ridderkerk die armbandjes verkocht en zo 40 euro ophaalde. Achter bijna elke donatie zit een bijzonder verhaal. Echt hartverwarmend!’
Jaco Menne, adviseur beroepsaansprakelijkheid & risicomanagement van Schouten Zekerheid, vertelde eerder dit jaar tijdens een businessinlunch van Friends in Business in restaurant JAQ al over de deelname aan de HomeRide.