Ondernemerschap

Prodex: aanpassen, aanpakken en toch positief terugkijken op 2020

23-12-20

‘Dit jaar heeft veel aanpassingsvermogen, doorzettingsvermogen en discipline gevraagd van ons team, maar ook van de medewerkers die bezig zijn met hun opleidingstraject.’ Dat zegt Rianne Louter, consultant van Prodex. ‘Zoals bij zoveel bedrijven pakte 2020 vanwege corona anders uit dan wij van tevoren hadden gedacht.’

Commercieel directeur Ferry Boshart haakt in op de woorden van zijn collega. ‘In coronatijd is het heel moeilijk om nieuwe deuren te openen. Vaak hoor je nu niet. Minder productie, minder tijd, minder budget. Dat is wel een beetje het verhaal. Maar onze bestaande klanten trekken niet zomaar de stekker eruit. Wij zijn met een toekomstplan bezig.’

Maxime de Wit (consultant Prodex): ‘Gelukkig kijken we daardoor ook met een positief gevoel terug op 2020. Medewerkers die hun opleidingstraject met succes hebben afgerond en in dienst zijn getreden bij onze opdrachtgevers, daar doen wij het voor. Dat is ons werk.’

Prodex, dat al jaren maatwerk levert op het gebied van het opleiden van technici en operators binnen diverse sectoren, heeft zich snel aangepast aan de omstandigheden. ‘Sinds maart zijn zakelijke meetings, intakes en voortgangsgesprekken via videobellen onderdeel geworden van onze dienstverlening’, vervolgt Louter. ‘Wij hebben daarin snel onze draai gevonden. Wij gaan daar goed en efficiënt mee om, met natuurlijk ook tijd voor een grapje zo nu en dan. Op afstand, dat wel.’

Lees ook: Ferry Boshart (Prodex): 'Onze klanten trekken niet zomaar de stekker uit toekomstplan'

Toch verlangt ook het team van Prodex weer naar het echte contact. ‘Met collega’s, kandidaten, medewerkers en opdrachtgevers. Weer dingen met elkaar kunnen delen waar we energie van krijgen. De bijzondere, mooie maar ook moeilijke momenten met elkaar beleven’, besluit Louter. ‘Ook in 2021 staan wij weer klaar om samen plannen te maken voor de toekomst.’

Meer nieuws