Moore DRV in Studio Friends in Business: Zeeuwse roots met Rotterdamse slagkracht
Moore DRV - Rotterdam
In Studio Friends in Business vatte Jan Dirk Stouten de business van Harry Verweij en Marco du Pré mooi samen: ‘Zeeuwse roots met Rotterdamse slagkracht’. Als je 100 jaar terugblikt in deze zakenwereld zie je echte heren in keurige pakken voor je, die we nu stijf zouden noemen. Een 100e verjaardag is nogal wat dus daar willen we meer over weten.
Werken voor Moore DRV
Wat er leuk is aan werken voor Moore DRV? Du Pré: ‘Het voelt als een kleine en compacte organisatie. We werken lekker direct. Als ik met een collega in Goes wil samenwerken, dan kan dat gewoon. Daar hoef ik niet allerlei procedures voor te doorlopen.’
Een eeuw is een mijlpaal dus die moet je vieren
Zo’n mijlpaal van 100 jaar laat je niet ongemerkt voorbij gaan. Verweij: ‘We zijn druk bezig en het is een heel feestelijk jaar. In oktober kwamen de collega’s en families bijeen, het personeel heeft filmpjes ingestuurd en tijdens de pubquiz gestreden om de eervolle titel: wie kent Moore DRV het best?’
Waarom deze regio?
We vroegen hen ook om de keuze voor de regio waarin ze werkzaam zijn, namelijk Zuidwest Nederland. Du Pré: ‘We hebben dertien vestigingen dus voor elke klant zitten we dichtbij; onze klanten waarderen de korte lijnen en komen graag naar onze kantoren. Het is goed aan te rijden, je kunt gratis parkeren en het is overal dichtbij. Ook voor het samenwerken met collega’s wordt het makkelijker met zoveel vestigingen.’ Moore DRV staat liever heel sterk in deze regio dan dat ze versnipperd raken over het hele land, want dan komen er ook weer meer formaliteiten bij.
En verder?
Wat er verder veranderd is in een eeuw? ‘Het vak is aan het veranderen. We zijn al jaren bezig met verdergaande automatisering. Daarmee lossen we ook een deel van het personeelstekort op. Maar mensen die goed met klanten kunnen praten hebben we nog steeds nodig. Neem bedrijfsovernames en financiering, waarbij de de koper én de verkoper vertegenwoordigen. Dat is onze specialiteit.’ Hoe het momenteel zit met nieuwe klanten? ‘Wij hebben geen moeite om aan nieuwe klanten te komen; daar zijn we blij mee’, aldus Verweij.