Ondernemerschap

Jimmy Karaaslan (Misura Sartoria): ‘Een maatpak maar dan in een nieuw jasje’

19-11-21

Misura is, in de beginperiode van de coronacrisis, op het juiste moment ingestapt op de manier hoe een (maat)pak gedragen wordt. Het dragen van een maatpak heeft namelijk een verandering doorstaan. ‘Omdat we allemaal meer thuiswerken, hebben we minder behoefte aan een zakelijk pak en een stropdas’, zegt Jimmy Karaaslan, eigenaar van Misura Sartoria.

‘De trend van nu is casualizering. Door het combineren met casual kleding en de wijze hoe we het pak dragen, creëer je een nieuwe stijl die perfect bij jou past. Een trend uit Italië is bijvoorbeeld een double breasted maatpak met daaronder een turtleneck trui, dit geeft het een zakelijk, maar ook een informeel karakter.’

Misura Sartoria speelt in op deze verandering met de nieuwe Fall/Winter Collection, bestaande uit prachtige nieuwe stoffen voor een maatpak of maatjasje, vervaardigd van beste Italiaanse materialen, zoals wol en cashmere. Daarnaast is de casual collectie aangevuld met mooie wollen truien, katoenen polo’s lange mouw en chino’s en jeans, die zowel ready to wear zijn of op maat gemaakt kunnen worden.

Door deze gehele verandering en het blijven verbeteren van de collectie van zowel de stoffen als casual kleding, blijft Misura vooroplopen op het gebied van stijl en maatkleding. Misura kijkt daarom terug op een jaar welke uitdagend én succesvol is geweest en zet die trend door richting 2022.

Misura Sartoria heeft de verbintenis met Friends in Business onlangs verlengd. ‘Een mooie en waardevolle samenwerking’, aldus Karaaslan.

Bezoek de website van Misura Sartoria.

Meer nieuws