‘FlexxGroup schiet Hilton te hulp met schoonmaakpersoneel’
FlexxGroup B.V. - Rotterdam
Het is een hot topic bij veel ondernemers: hoe kom ik aan gekwalificeerd personeel. Schoonmakers voor de hotel business bijvoorbeeld. FlexxGroup regelde het. Commercieel directeur Leonard de Lange: ‘Mijn collega Menno Jansen legde via zijn netwerk contact met Hilton Hotel Rotterdam. Dit resulteerde erin dat we nu de flexibele schil van schoonmaakpersoneel leveren. Een fijne samenwerking met Hilton general manager Jolijn Zeeuwen.’
Jolijn: ‘FlexxGroup is een professioneel bedrijf met een hands-on mentaliteit. Door middel van hun online platform en de 24/7 ondersteuning van het team ontvangen wij bekwame medewerkers met veel ervaring.’
Arbeidskrapte. Wat merk je daarvan als personeel uitzenden, detachering en outsourcen je core business is? Leonard licht een tipje van de sluier op. ‘We voeren continu campagnes om mensen te werven. Voor onze eigen bedrijven, en om mensen bij klanten onder te brengen. We kijken heel goed welke doelgroep op welk medium zit. LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok. We proberen via deze kanalen te laten zien wat wij als een werkgever, en onze opdrachtgevers, te bieden hebben.’
‘Dat vinden mensen in deze tijd heel belangrijk. De nieuwe strategie werkt, want over de hele linie kan ik zeggen dat we voldoende geschikte kandidaten aantrekken. In de schoonmaakbranche, maar ook in andere branches, staan wij voor inclusiviteit en leiden wij personeel zelf op. Tijdens de gesprekken met kandidaten testen we ook in de praktijk. Dit geeft ons goed inzicht in de kwaliteiten van een medewerker en waarin hij of zij nog kan groeien.’
Is meer uren werken de oplossing voor de arbeidskrapte? ‘Ik zou het toejuichen. Dan hebben we minder mensen nodig voor hetzelfde werk. Helaas is de werkelijkheid anders. Daarnaast loont meer werken niet altijd. Het belastingstelsel moet dan echt op de schop.’