Ondernemerschap

Leonard de Lange (Flexx Group): ‘Gepokt en gemazeld, nu doorpakken’ 

FlexxGroup B.V. - Rotterdam

‘We hebben de grootste uitdagingen nu wel achter de rug’, vertelde Leonard de Lange tijdens de drukbezochte businesslunch van Friends in Business in Kaat Mossel. De commercieel directeur van FlexxGroup merkt ook in zijn branche post-corona gevolgen voor de arbeidsmarkt. De vraag naar gekwalificeerd personeel is nog steeds extreem hoog. ‘Maar juist dan zie je goed, welke waarde wij als specialist in flexibele arbeid hebben. Zowel aan werkgevers, als aan onze kandidaten.’ 

FlexxGroup besteedde de corona-impasse overigens nuttig door na te denken over haar identiteit. ‘Wie zijn we, waar staan we voor, en wat willen we de komende jaren bereiken? Intussen bestaan we acht jaar, en ik kan met trots stellen dat we echt volwassen zijn geworden. Gepokt en gemazeld’, lacht Leonard. ‘We hebben successen gekend, maar ook geleerd van onze fouten. Daardoor staan we er nu beter voor dan ooit, en kijken gemotiveerd naar de toekomst. Ondernemen is doorpakken, dan komt het uiteindelijk altijd goed.’ 

Tekst gaat verder onder de video

De vernieuwde identiteit van FlexxGroup zie je bedrijfsbreed terug in de hele uitstraling van het bedrijf. ‘Met alles erop en eraan. Van een nieuwe huisstijl, tot website en nieuwe uitingen. We zijn daarbij heel actief op diverse sociale mediakanalen. Zo zetten we onze campagnes heel gericht in op bepaalde kanalen, afhankelijk van de doelgroep, om geschikte kandidaten te werven. Om die vervolgens weer bij onze klanten te plaatsen. We merken dat deze strategie heel goed werkt.’ 

In acht jaar is Leonard ook persoonlijk veranderd. En niet alleen omdat hij intussen vader is van twee kinderen. ‘Ik ben rustiger en meer gestructureerd gaan werken. Zag ik vroeg een kans, dan dook ik er meteen op. Nu overleg ik eerst met mijn team en neem dan een beslissing.’

Meer nieuws