Ondernemerschap

‘JE MOET JE DOELGROEPEN HEEL GOED KENNEN’

19-06-24

Het zit diepgeworteld in Sandra van den Ent. Als ze een kans ziet, dan grijpt ze die gewoon. Vanuit haar passie en intrinsieke motivatie brengt ze mensen en bedrijven doelgericht met elkaar in verbinding. In een speelveld waar de war for talents volop woedt, lukt het haar steeds weer om succesvol uitstekende kandidaten aan opdrachtgevers te koppelen. Ze heeft inmiddels een riante database vol met kwalitatief hoogopgeleide interim professionals paraat. Haar geheim? Je écht verdiepen in mensen en bedrijven. 

‘Wij werven en selecteren met LinkedPerfect in verschillende disciplines voor onder andere financieel-economische branches’, legt Sandra uit. ‘Denk bijvoorbeeld aan (register)accountants, financial controllers, business controllers, belastingadviseurs, salarisadministrateurs, data-analisten, recruiters, enzovoort. Wij ontzorgen onze opdrachtgevers vanuit een database met inmiddels ruim 1.200 interim professionals. Die database wordt dagelijks aangevuld. Wij krijgen veel doorverwijzingen via ons bestaande netwerk van interim professionals. Dat waarderen wij enorm en daar zijn we ook ontzettend trots op! Omdat het iets zegt over onze werkwijze en vorm van dienstverlening.’

Sandra vertelt dit aan tafel in haar huidige kantoor in Poortugaal waar ze samen met haar collega’s dagelijks werkt en gesprekken heeft met nieuwe kandidaten en (potentiële) klanten. Een verhuizing van LinkedPerfect naar het fraaie Scheepvaartkwartier in haar woonplaats Rotterdam staat voor dit jaar in de planning. 

Van loondienst naar ondernemer
Voordat Sandra vol enthousiasme het ondernemerschap instapt, heeft ze ruim 27 jaar in loondienst gewerkt. Van strategisch marketing- communicatieadviseur en social mediaspecialist naar juridisch beroep- en bezwaarschriftenbehandelaar. Uiteindelijk besluit ze voor het ondernemerschap te kiezen. Via het geven van strategische marketing- en communicatieadviezen en LinkedIn-trainingen aan diverse bedrijven tot aan het opzetten van diverse businessclubs in Rotterdam, rolt ze in de wereld van werving en selectie. Een wereld die uitstekend bij haar past.

Groei
Sandra ziet kansen en pakt ze ook daadwerkelijk aan. Voornamelijk financieel-economische bedrijven, zoals accountantskantoren, gaan haar expertise inzetten bij het vinden van nieuwe collega’s. De zoektocht naar financiële kandidaten is steeds moeilijker omdat de huidige arbeidsmarkt krapper wordt. Tijdens haar zoektocht naar loondienstpersoneel krijgt Sandra meer en meer de vraag naar het zoeken en aanbieden van tijdelijke ondersteuning. Daaruit is LinkedPerfect Interim Professionals ontstaan. LinkedPerfect brengt vraag en aanbod bij elkaar. In die fase groeit haar omzet met 400-500 procent. 

Die omzetstijging zet haar aan het denken. ‘Door gewoon te dóen en geen excuses te maken, lukt het mij blijkbaar heel goed om mensen en bedrijven doelgericht bij elkaar te brengen waardoor mijn omzet jaarlijks aanzienlijk groeit. Wat als ik dat meer op basis van een strategie en visie ga doen?’ 

Coaching om te excelleren
Sandra besluit op zoek te gaan naar een coachingstraject voor ondernemers die hun bedrijf willen laten excelleren. ‘Want, wat kun je beter doen dan begeleiding vragen aan diegenen die daar zijn waar jij wil komen. Als je beter wil worden, dan heb je coaching nodig van mensen van wie je kan leren en die je motiveren. Sporters die naar de Olympische Spelen willen, worden ook gecoacht.’ 

Op zoek naar een organisatie die haar daarin kan begeleiden, kwam ze via haar persoonlijke omgeving uit bij Marcel Broersma, eigenaar van Peak Value. ‘Dat klikte meteen. Geen twijfel mogelijk.’

Altijd op zoek naar kansen
‘Ik heb Peak Value gevraagd om mij te helpen verder structuur en strategie in mijn organisatie te brengen. Ik vind het enorm spannend en soms ook lastig, maar zij adviseren mij om mijn bedrijf te laten excelleren. We zijn begonnen met een nulmeting en werken naar 2027 toe: “De foto van de toekomst.”’

‘Peak Value stelt scherpe vragen en laat mij nadenken over onderwerpen waar ik nog nooit over heb nagedacht’, lacht Sandra. ‘Ik word dus gedwongen over alle bedrijfsprocessen grondig na te denken en dat is ontzettend waardevol. We leren en sturen bij, terwijl ik ook bewaak of het bij mij past. Sommige dingen moet je gewoon uitproberen. Zoals Pipi Langkous ooit zei: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.” Ik ben altijd op zoek naar oplossingen, mogelijkheden en kansen. Daar krijg ik energie van. Als het niet werkt, ga je het anders doen. Zo simpel is het. Opgeven doe ik nooit. Vallen, opstaan en doorgaan!’

Doelgroepen kennen
‘Voor mij vormen heldere communicatie, authenticiteit, eerlijkheid en verbinding de rode draad in mijn werkzame leven. Je verdiept je in je doelgroepen en je vertaalt boodschappen van elkaar. Aan ieders belang denken! Dus je moet je doelgroepen wel heel goed kennen, anders heeft het geen zin. Of ik nog een boodschap heb voor de Friends in Business lezers? Hahaha jazeker: kom eens koffie drinken; gewoon doen!’

Meer nieuws