Ondernemerschap

Dirk Jan van Dijk (Palm Fruits): ‘Deze periode maakt je creatief, maar leuk is anders’

16-12-20

‘Ik zie veel leed om mij heen. Dat vind ik heel erg. Mensen die er mentaal doorheen zitten, daar is als je het mij vraagt te weinig aandacht voor’, zegt Dirk Jan van Dijk van Palm Fruits.

‘Ik kom zelf prima door de coronaperiode heen hoor, er is veel voor nodig om mij te knakken, maar het echte contact met mensen mis ik wel. Dat doet iedereen. En dat heeft soms grote gevolgen. Je ziet zoveel ellende. Zakelijk en privé. Dat is heel pijnlijk.'

Sinds maart zijn zakelijke meetings via Zoom of Teams gedwongen populair geworden. Van Dijk heeft er niets mee. ‘Nee joh, je kunt bepaalde zaken toch niet helemaal overbrengen. Ik ben een mensenmens, geef graag een knuffel of een ferme handdruk. Dat kan niet. De moeder van een goede vriend is onlangs overleden, ik kon aan zijn vader niet eens knuffel geven. Daar heb ik veel moeite mee.’

Met Palm Fruits, een dochterbedrijf van de grootste medjoul-dadel teler ter wereld, heeft Van Dijk ondanks corona een goed 2020 gedraaid. ‘Wij zijn natuurlijk actief in twee takken van sport: dadels en vleesvervangers. De dadels lopen gigantisch goed, de vleesvervangers minder. Wij concentreren ons met de vleesvervangers op de horeca. Ja, dan hoef ik je verder niets uit te leggen….'

‘Dadels leveren wij voornamelijk aan retailers en groothandeleren door heel Europa. Eigenlijk hebben we maar even een dipje gehad, dat was na de Ramadan. Toen dacht ik wel even: hoe nu verder? Maar deze periode maakt je ook creatief, uiteindelijk hebben we ook dat weer opgelost.’

Van Dijk was afgelopen zomer nog te gast in Studio Friends in Business. Hij zat aan de desk bij Jan Dirk Stouten en Frank Vijg om te praten over Palm Fruits. 

Lees ook: Dirk Jan van Dijk (Palm Fruits): ‘Wij willen de markt veroveren met gezond eten, dat is de grote missie’

Meer nieuws