Ondernemerschap

Ron Smit (Deuren Service Nederland): ‘Soms lastig om te vertellen dat het goed gaat’

02-11-20

‘Soms vind ik het best lastig om te vertellen dat het goed gaat met Deuren Service Nederland, maar aan de andere kant zijn we daar supertrots op’, zegt Ron Smit, directeur van het in Spijkenisse gevestigde bedrijf.

De coronacrisis treft Deuren Service Nederland nauwelijks. 'Misschien de eerste twee weken, maar daarna is het weer gaan lopen. We hebben er klanten bij, we zien een piek in de deurenverkoop.'

Smit is daar dankbaar voor. 'In je achterhoofd heb je altijd dat medeondernemers het heel zwaar hebben', aldus de directeur, die eerder dit jaar met zijn bedrijf is verhuisd. 'Een fantastisch nieuw pand in Spijkenisse', zegt hij trots.

Lees ook: Deuren Service Nederland bijna klaar voor verhuizing

Smit is een groot fan van Feyenoord. In het verleden was hij zelfs voorzitter van de supportersvereniging. 'Ik ben 24 uur per dag met Feyenoord bezig, die club zit in je. Dat gaat er niet meer uit.'

Toch geniet zelfs Smit momenteel minder van voetbal, zonder publiek. 'Ik merkte het al aan het begin van de competitie. Het gevoel van naar het stadion gaan, van tevoren met je kameraden een biertje drinken. Het is helemaal weg. Dat mis ik wel.'

Beleving

'Het is minder spannend. De beleving is totaal anders. Naar een scherm kijken of een wedstrijd in de Kuip beleven, voelen en proeven. En af en toe op z'n Rotterdams lekker schelden als het niet goed gaat', besluit Smit, die enkele weken geleden aanwezig was bij een businesslunch in Zwijndrecht.

Meer nieuws