Zo krijg je als webshop-eigenaar positieve reviews
WetalkSEO - Etten-Leur
Een webshop runnen is voor velen tegenwoordig een droom. Zeker omdat je het kunt combineren met verschillende andere werkzaamheden. En als je webshop een beetje populair is, is het een fijne manier om een passief inkomen te genereren. Echter, als webshop krijg je wel met uitdagingen te maken. Je moet je producten weten aan te prijzen, traffic genereren, aandacht besteden aan het uiterlijk en ga zo maar verder. Maar van al die zaken was je ongetwijfeld wel op de hoogte als webshop-eigenaar.
Wanneer je echter duurzaam een webshop wilt runnen, dan moet je een zeer belangrijk element niet vergeten: positieve reviews. Een goede webshop valt of staat hiermee, aangezien een groot percentage van de mensen die iets kopen bij een webshop eerst de reviews lezen. En veel webshops denken dat ze geen impact hebben op de reviews, maar het tegendeel is waar. En we leggen je in dit artikel uit hoe je er een impact op kunt hebben.
Zorg ervoor dat de producten netjes verpakt worden
Wanneer je kijkt naar negatieve recensies, dan kun je daar als webshop veel van leren. Veel van de lage recensies die webshops ontvangen hebben te maken met producten die defect of beschadigd aankomen. En dat is natuurlijk ook hartstikke vervelend voor iedereen. De klant kijkt immers uit naar zijn pakketje en is dan teleurgesteld.
En jij als webshop moet dit probleem weer zien op te lossen en je verliest natuurlijk veel omzet. Gelukkig kun je dit probleem oplossen door de producten goed in te pakken voordat je ze verzendt. Daar kun je de meeste beschadigingen al mee voorkomen. Gebruik bijvoorbeeld noppenfolie van Verpakkingenxl.nl.
Transparantie over de levering
Iets anders wat klanten zeer waarderen: dat de producten snel geleverd worden. Welnu, natuurlijk heb je daar niet altijd impact op. Dan is het echter wel relevant om geen valse verwachtingen te creëren. Veel webshops hebben bijvoorbeeld op de homepagina staan:’Morgen direct in huis’. Dat is leuk en aardig, maar wanneer dit niet wordt waargemaakt, dan zal je sneller teleurstellende klanten hebben en ook negatieve reviews. Het is dus belangrijk om zeer transparant te zijn. Maak geen beloftes die je niet waar kunt maken, of plan de levertijd juist iets té ruim in, zodat mensen blij worden wanneer het pakketje toch sneller aankomt dan ze aanvankelijk hadden verwacht.
Problemen kundig oplossen
Problemen zijn nooit helemaal te voorkomen, maar met een goede klantenservice is dat geen enkel probleem. Als een klant bijvoorbeeld een defect product ontvangt, dan is het belangrijk om dit zo goed mogelijk op te lossen. Lever dan bijvoorbeeld het goede product en geef nog iets extra’s. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn; het gaat immers om het gebaar.