Uitdagend en eigenwijs

01-07-15

Startend met een les taal en rekenen in Museum Boijmans Van Beuningen werden de leden van Boijmans Business Club tijdens het Boijmans Business Diner afgelopen april gelijk op scherp gezet door kunstenaar en museumdocent Wolf Brinkman. De gasten werden in de les uitgedaagd om, net als de kinderen op school, van papier bakjes te maken met zoveel mogelijk inhoud. De klas won van de businessclub.

Dit jaar stond de avond van Boijmans Business Club in het teken van educatie, met speciale aandacht voor het Boijmans Taal- en Reken­programma. Dit unieke lesprogramma ontwikkelt Museum Boijmans Van Beuningen in intensieve samenwerking met Rotterdamse basisscholen en trekt landelijk de aandacht. Wolf Brinkman gaf een les en liet zo zien hoe hij met dit educatieprogramma kinderen met kunst leert rekenen en leert omgaan met taal. Peter Breedveld, directeur van Breedveld Staal: ‘Het was weer een heel bijzondere avond, centraal stond de maatschappelijke rol die het museum in de stad heeft en hoe het daarbij samenwerkt met het onderwijs.’ Na de les werd er gedineerd met servies, dat speciaal voor deze avond was gemaakt door kinderen van basisschool De Taaltuin in Schiedam.

Vorig jaar startte Museum Boijmans Van Beuningen de nieuwe bedrijvenkring: Boijmans Business Club. Het museum is trots dat dit jaar het ledenaantal is verdubbeld. Dit was ook te merken aan de vele evenementen georganiseerd voor en door Boijmans Business Club-leden. Zo organiseerden ABN AMRO en Loyens & Loeff hun nieuwjaarsreceptie in het museum en nodigden de leden relaties uit voor rondleidingen achter de schermen. In de herfst werden de Boijmans Business-dagen georganiseerd, waarbij alle werknemers met familie gratis naar het museum mochten komen. ‘De betrokkenheid van de bedrijven bij het museum is bijzonder. Je ziet dat elk lid op zijn eigen manier Boijmans een warm hart toedraagt. Dat maakt deze club niet alleen uniek maar ook intiem’, aldus directeur Sjarel Ex.

Privileges

Leden van Boijmans Business Club schenken het museum jaarlijks 12.500 euro en verbinden zich voor een periode van drie jaar. Hiervoor ontvangen zij unieke privileges, zoals 24 uur per dag toegang tot het museum en het voorrecht mee te gaan op de exclusieve kunstreis. Naast Boijmans Business Club wordt het museum al vele jaren trouw gesteund door tal van Boijmans Corporate Members. Tezamen maken de leden van Boijmans Business Club en de Corporate Members een garantiefonds mogelijk voor grote tentoonstellingen die bijdragen aan de dynamiek van het museum en de stad Rotterdam.

Berno Kleinherenbrink, directeur van Leaseplan Nederland: ‘Het is mooi om je met een iconisch merk en monumentaal instituut als Museum Boijmans Van Beuningen te mogen associëren. Het lidmaatschap van Boijmans Business Club bestaat voor ons, naast de maatschappelijke bijdrage, ook uit een goede samenwerking met het museum. Een samenwerking waarin wij als lid van Boijmans Business Club relaties, klanten en medewerkers deelgenoot kunnen maken van deze bijzondere, inspirerende plek in Rotterdam.’

Neem voor meer informatie over Boijmans Business Club of Boijmans Corporate Members contact op met hoofd relatiebeheer en filantropie Deirdre Carasso via carasso@boijmans.nl of 010- 4419478.

Meer nieuws