Samenwerking Nederlandse Staatsloterij en Rotterdamse zesdaagse
26-10-15
De Nederlandse Staatsloterij en de Rotterdamse zesdaagse slaan de handen ineen. Het baanwielerevenement, dat van 7 tot en met 12 januari voor de 34e keer plaatsvindt in Ahoy Rotterdam, draagt in 2016 dan ook de naam ‘Staatsloterij Zesdaagse van Rotterdam’. Met deze samenwerking worden de activiteiten in de fietssport onder het Oranje Peloton verder uitgebreid.
‘De Staatsloterij Zesdaagse van Rotterdam is de aftrap van het nieuwe wielerseizoen. De wielerwereld komt in deze dagen bij elkaar in Rotterdam. Nieuwe vedettes, oude legendes, fans en sponsoren ontmoeten elkaar op een evenement dat topsport en entertainment brengt’, legt wedstrijdleider Michael Zijlaard uit. Hij kijkt uit naar een zesdaagse met de aanwezigheid van de Staatsloterij. ‘We zijn heel blij met de Staatsloterij als partner van de zesdaagse. Zij hebben met het Oranje Peloton laten zien een toegevoegde waarde te zijn voor het fietsen in Nederland’.
Verheugd
Jolanda Jansen, directeur van Ahoy Rotterdam, is verheugd over de samenwerking: ‘Met de Nederlandse Staatsloterij kunnen we de ingeslagen weg tot verdere vernieuwing van de Rotterdamse Six nog verder uitbouwen. Afgelopen editie hebben we al een mooie stap gemaakt met het aanstellen van de nieuwe wedstrijdleiders Michael Zijlaard en Peter Schep en is het wedstrijdprogramma spannender en uitdagender geworden. Onze ambitie is om continu te werken aan vernieuwingen om het evenement voor zowel publiek als bedrijfsleven en uiteraard ook voor de baansport aantrekkelijk te houden. Mooi dat we dit nu samen met de Staatsloterij en het Oranje Peloton kunnen doen’.
Logische stap
Voor Arjan van ‘t Veer, directeur Corporate Affairs van de Nederlandse Staatsloterij en verantwoordelijk voor Oranje Peloton, voelt de samenwerking met de zesdaagse als een logische stap. “De Staatsloterij staat voor een gelukkiger en gezonder Nederland en draagt het actieve fietsen in Nederland een warm hart toe. Intensief samenwerken met een van de grootste zesdaagsen voelt dan ook als een logische stap. Een verbintenis waardoor een nog bredere groep fietsliefhebbers met ons merk en fietsinitiatief in aanraking komt”, aldus Van ‘t Veer.