Robeco wordt sponsor van Rotterdamse Schouwburg
11-02-15
De Rotterdamse Schouwburg heeft een nieuwe sponsor gevonden. Het culturele centrum wordt de komende drie jaar gesponsord door beleggingsbedrijf Robeco. De Kleine Zaal gaat daarom de Robeco Kleine Zaal heten.
Robeco vindt het belangrijk om in haar eigen stad een cultureel instituut te steunen. ‘Robeco positioneert zich als "investment engineer" en verbindt duurzaam en degelijk onderzoek aan een pioniersgeest. Exact dat is wat Robeco verbindt met de theatermakers in de Robeco Kleine Zaal', zegt directeur Roderick Munsters.
Ellen Walraven, directeur Rotterdamse Schouwburg: 'In een tijd dat het investeren in onderzoek en ontwikkeling, en daarmee de toekomst van de kleine zalen in Nederland, onder druk staat, is het geweldig dat een gerenommeerd en Rotterdams bedrijf dit belang onderschrijft. En ja, graag had ik zelf een van hun slogans zelf bedacht: “We crash test the world, not our clients”.'