Nieuwe sponsor maakt terugkeer Wednesday Night Skate mogelijk
06-05-16
Vorig jaar werd de populaire Wednesday Night Skate afgeblazen bij gebrek aan een hoofdsponsor voor het evenement. Deze zomer gaan de skatetochten waarbij duizenden mensen samen door Rotterdam rijden, wél door. De organisatie heeft in het nieuwe Rotterdamse chocolademerk Johnny Doodle een perfecte partner gevonden. Daarnaast staan de ondernemers van de nieuwe start- en finishlocatie, het Stadhuisplein, garant voor een feestelijke vertrek en ontvangst van de vele deelnemers.
De afgelopen weken werd de trouwe skate community al gevoed met mysterieuze teksten en filmpjes op het Facebook-kanaal van het skate-event. Met hashtags als #whosjohnny, #togetherwithjohnny en #youandjohnny werden toespelingen gemaakt op het chocolademerk. Ook was het Stadhuisplein voor de oplettende kijker meerdere keren in beeld. Dee week werd het nieuws officieel bekendgemaakt.
Puur Rotterdams
Projectmanager Rob Langenberg van sportmarketingbureau Shivers dat verantwoordelijk is voor de organisatie zegt: ‘De match tussen de twee is perfect. Beiden zijn namelijk puur Rotterdams, stoer, hip en verrassend.’ Door het hoofdsponsorschap zal het skate-event dit jaar officieel de Johnny Doodle Wednesday Night Skate gaan heten. Dat zal ook te zien zijn in het nieuwe logo en alle uitingen van het evenement.
Brandmanager Melanie Henzing van Johnny Doodle is zeer blij: “Johnny Doodle bestaat nu een half jaar en we waren op zoek naar een event dat helemaal past bij het DNA van ons merk: puur en lef. De Wednesday Night Skate en Johnny, dat klopt gewoon! We hebben er met ons team veel zin in om er een prachtige skate-zomer van te maken.’
Skate-feest
Het event zal, net als voorheen, midden in de zomer plaatsvinden. Vijf achtereenvolgende woensdagavonden (6 juli, 13 juli, 20 juli, 27 juli en 3 aug) vertrekt de karavaan skaters om 19.30 uur. Na de laatste binnenkomers rond 21.00 uur kan het skate-feest op het Stadhuisplein losbarsten.