Markthal niet alleen toeristische attractie, maar ook goudmijn
23-03-15
Met al bijna vier miljoen bezoekers sinds de opening, nog geen half jaar geleden, heeft de Markthal zijn waarde als toeristische attractie al lang bewezen. Uit onderzoek is nu gebleken dat 71 procent van die bezoekers ook daadwerkelijk geld uitgeeft.
'Van de mensen die wat kopen, doet de helft dat bij een van de versunits op de marktvloer, of in een horecakraam. Dat bezoekers dus alleen komen kijken en niets kopen, da's onzin. Ze besteden volop', zegt directeur Maarten van de Lier in het AD/Rotterdams Dagblad.
De Markthal liet in januari twee dagen onderzoek doen naar de achtergronden van de bezoekers. Dat leverde waardevolle informatie op, waar iets mee gedaan gaat worden. 'Met deze cijfers kunnen we bepalen wat we moeten doen om de bezoekers nog meer te pleasen. Kijken naar de branchering, het aanbod van producten, de openingstijden. Zo overwegen we om ook op zondag om tien uur open te gaan. Klanten moet je niet voor de deur laten wachten. Klanten moet je helpen.'